نمایندگی انحصاری

نمایندگی مجاز

نمایندگی انحصاری

نمایندگی مجاز

تعمیرات موبایل

 گوشی موبایل یا تلفن همراه وسیله ای است که اصلی ترین کاربرد آن در یافت و ارسال تماس تلفنی از طریق ارتباطات رادیویی می باشد . تلفن همراه از سامانه ای سلولی بهره گرفته است . در مرکز هر سلول یک دکل آنتن به نام (BTS ) نصب می‌شود و بر حسب ظرفیت هر سلول تعداد مشترکان تغییرمی کند. به طور متوسط هر سلول قادر است ۵۶ کانال رادیویی را پشتیبانی کند ویا امکان ۵۶ مکالمه‌ی هم زمان در محدوده‌ی یک سلول وجود دارد . امروزه در روش های ارتباط دیجیتالی این ظرفیت افزایش یافته است و می توان تا سه برابر ظرفیت آنالوگ یعنی تقریباً ۱۶۸ کانال را پوشش داد. در این مقاله قصد داریم سالشمار و تاریخچه تلفن همراه را ، از اولین جرقه های تولید آن تا امروز مورد بررسی قرار دهیم :

سال ۱۹۰۸ ، «ناتان استابلفیلد»، یک گوشی وایرلس با برد کوتاه اختراع کرد .
سال ۱۹۱۰، «لارس ماگنوس اریکسون»،توانست در اتوموبیلش تلفنی نصب کند که با یک جفت سیم بلند به شبکه محلی وصل می شد . او به این وسیله توانست تماس تلفنی برقرار کند .
سال ۱۹۲۶، تلفن ها رادیویی شدند . در این سال مسافران درجه اولِ ترن‌هایی که بین برلین و هامبورگ سفر می‌کردند، می‌توانستند از فناوری تلفن‌های رادیویی استفاده کنند.
ابتدای دهه ی ۴۰ ، شرکت موتورولا تلفن رادیویی با قابلیت برقرای ارتباط دوطرفه ساخت .
سال ۱۹۷۳، تلفن همراه با وزنی نزدیک به دو کیلوگرم توسط شرکت آمریکایی موتورولا تولید شد . دکتر مارتین کوپر در شرکت موتورولا نخستین گوشی قابل حمل را ساخت.
سال ۱۹۸۵ ، ۱۷کشور اروپایی گروهی به نام GMS را جهت ابداع تلفن سیار دیجیتال تشکیل دادند. هرچند انتظارات این گروه برآورده نشد اما موفق به ابداع سیستمی شدند که درزمان خود بی‌عیب و نقص بود.
در سال ۱۹۹۳ تئودور جی پراسکواک نخستین کسی بود که مفهوم هوش، پردازش داده و صفحه‌های نمایشی دیواری را در تلفن‌های همراه معرفی کرد که سرانجام منجربه تولید تلفن‌های هوشمند شد .

امروزه با توجه به استقبال گسترده از تلفن همراه ، این وسیله توسط شرکت‌های سازنده گوناگونی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. برخی از این شرکت ها عبارتند از ؛ نوکیا، سامسونگ الکترونیکس، ال‌جی الکترونیکس، موتورولا، سونی، اپل و اچ‌تی‌سی و ….. در تلفن‌های همراه به صورت معمول یک مجموعه نرم‌افزار یا سیستم‌عامل برای کنترل سخت‌افزار به کار می‌رود و برنامه‌های جانبی توسط سیستم‌ عامل اجرا می‌شوند. از سیستم‌عامل‌های معروفِ تلفن همراه، می‌توان به اندروید، آی‌اواس و ویندوز فون اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.