نمایندگی انحصاری

نمایندگی مجاز

نمایندگی انحصاری

نمایندگی مجاز

نمایندگی دل

شرکت دل، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های موجود در زمینه تجارت الکترونیکی است. نمایندگی دل بدین منظور شایسته است، در این بخش به بررسی وضعیت شرکت فوق در زمینه تجارت الکترونیکی پرداخته می شود .

دل، یکی از صدها شرکتی است، که کامپیوترهای شخصی تولیدی خود را در اختیار مشتریان حقیقی و یا حقوقی قرار می‌دهد. فعالیت اقتصادی دل با درج آگهی در پشت جلد مجلات کامپیوتری و فروش کامپیوتر از طریق تلفن، آغاز گردید. امروزه حضور شرکت دل در عرصه تجارت الکترونیکی متداول و عمومی شده است. شرکت فوق، قادر به ارائه کالاهای بیشماری از طریق وب شده است. بر اساس آمارهای موجود، فروش روزانه دل، چهارده میلیون دلار بوده و تقریبأ ۲۵ درصد فروش این شرکت از طریق وب انجام می‌گیرد.
شرکت دل قبل از استفاده از تجارت الکترونیکی، اکثر سفارش‌های خود را از طریق تلفن اخذ و با استفاده از پست آنها را برای خریداران خود، ارسال می‌کرد. با توجه به فروش ۲۵ درصدی شرکت فوق از طریق وب می‌توان به جایگاه و اهمیت موضوع تجارت الکترونیکی بیش از گذشته واقف گردید. در این راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتیکه شرکت دل توانسته باشد، میزان فروش از طریق تلفن را ۲۵ درصد کاهش و ۲۵ درصد به میزان فروش خود از طریق وب بیفزاید، دلیل روشن و قاطعی برای وجود مزایای تجارت الکترونیکی وجود ندارد؟ دل صرفاأ کامپیوتر عرضه می‌نماید. در صورتیکه مدیریت فروش از طریق وب هزینه‌های کمتری را به یک سازمان تحمیل نماید و یا افرادیکه از طریق وب کالای خود را خریداری می‌نمایند، اقدام به خرید تجهیزات کمکی دیگری نمایند و یا اگر هزینه‌های عملیات فروش از طریق وب بمراتب کمترشده و یا اگر ارائه کالا بر روی وب باعث افزایش خریداران و حجم عملیات فروش گردد، استفاده از تجارت الکترونیکی برای شرکت Dell مقرون بصرفه و توام با افزایش بهره‌وری بوده است
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.