نمایندگی انحصاری

نمایندگی مجاز

نمایندگی انحصاری

نمایندگی مجاز

نمایندگی لنوو

Lenovo که در زبان چینی به معنای اتحادیه و همکاری مشترک است. یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی لوازم دیجیتال از جمله ؛ رایانه های شخصی و تجهیزات جانبی آن ها می باشد . لنوو یک شرکت چینی و چندملیتی بوده و دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد . نام اصلی این شرکت (Legend) می باشد و در سال ۱۹۸۴ توسط لیو شوانزی تاسیس شد . این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی ، تبلت ، لپ تاپ ، اسمارت فون ،دستگاه های ذخیره سازی ، سرور ، تجهیزات شبکه و…در جهان است . در سال های اخیر لنوو حوزه ی فعالیتی خود را افزایش داده و وارد بازار فروش وسایل الکترونیکی حفظ داده و اطلاعات ، نرم افزارهای مدیریت اطلاعات و تلوزیون های هوشمند شده است . Lenovoبه مفهوم تفکر جمعی اشاره دارد که براساس خلاقیت و نوآوری در تولیدات می باشد. محصولات شرکت لنوو در بیش از صد و شصت کشور جهان به فروش می رسد . در این قسمت به ذکر تاریخچه ای از فعالیت های این شرکت می پردازیم :

سال ۱۹۸۴ ، شرکت لنوو با سرمایه گذاری آکادمی علوم چین با عنوان Legend Group تاسیس شد . فعالیت های اولیه ی شرکت ، وارد کردن محصولاتی چون : اسکیت بورد، تلویزیون رنگی و ساعت‌های الکترونیکی بود.

سال ۱۹۸۵، این شرکت به ابداع مجموعه کاراکترهای چینی برای محاسبات پرداخت .

سال ۱۹۹۲، بخش IBM PCD شرکت آی بی ام نخستین سری از مدل لپ‌تاپ‌های ThinkPad را معرفی کرد.لنوو به خریداری این لپ تاپ ها پرداخت و امتیاز آن را حفظ کرد .

سال ۱۹۹۳، لنوو نخستین کامپیوتر شخصی ۵۸۶ افسانه را در عصر پنتیوم ارائه کرد و شبکه جزئی ۱+۱ را به راه انداخت . در این سال لنوو موفق شد از دو شرکت ای اس تی و کامپک سبقت گرفته و بزرگ ترین تولید کننده ی رایانه در ژاپن شود .

سال ۱۹۹۵، نخستین سرور با نام Legend تولید شد ؛ یک سال بعد اولین لپ‌تاپ با برند این شرکت به بازار عرضه شد و لجند موفق شد بازار سهام چین را به خود اختصاص دهد .

سال ۱۹۹۷، شرکت Legend Group قراردادی بین شرکت لنوو و مایکروسافت امضا شد . طبق این قرار داد شرکت لنوو متعهد شد کامپیوترهای خود را با سیستم عامل و نرم افزار مایکروسافت منتشر کند .

سال ۱۹۹۸، لنوو برنده ی مهم ترین جایزه ی علم و فن آوری در چین شد . در همین سال شعبه ی جدید شرکت در هنگ کنگ تاسیس شد .

سال ۱۹۹۹، شرکت (Legend) مقام بزرگترین فروشنده ی رایانه های شخصی را در آسیا و اقیانوسیه به دست آورد . در همین سال لنوو / لجند ، چند مرکز تحقیق و توسعه را بنیاد نهاد .

سال ۲۰۰۱ ،شرکت (Legend) تولید لواز جانبی کامپیوتر را آغاز کرد .

سال ۲۰۰۲، لنوو ابر کامپیوتر خود را معرفی کرد که توانست در بین پانصد کامپیوتر قدرتمند جهان جایگاه چهل و سوم را به خود اختصاص دهد .

سال ۲۰۰۳، نام شرکت از Legend )) به ( Lenovo ) لنوو تغییر یافت . le از ابتدای واژه ی ( Legend ) گرفته شده و novo)) به معنای نوین می باشد .

سال ۲۰۰۵، واحد تولید و فروش لنوو با شرکت IBM ادغام شد . بدین ترتیب میزان فروش رایانه ها در سطح جهان افزایش یافت .

سال ۲۰۰۶، لنوو کامپیوتری جهت مسابقات اتومبیل رانی و فناوری موردنیاز برای پشتیبانی از بازی زمستانی المپیک، طراحی کرد .

سال ۲۰۰۸ ،اولین سرورهای لنوو برای مشاغل کوچک و متوسط تولید شد . Ideapadلپ تاپ لنوو در همین سال تولید شد . در این سال لپ‌تاپ ThinkPad X300 لنوو از سوی مجله BusinessWeek بهترین لپ‌تاپ دنیا لقب گرفت.

سال ۲۰۰۹، لنوو استراتژی متفاوتی در بازارهای هدف اعمال کرد و به این ترتیب توانست سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد . در این سال بیش از یک میلیون از محصولات Ideapadفروخته شد .

سال ۲۰۱۰، لنوو توانست با پشت سرگذاشتن Dell ، مقام دوم را دربین بزرگترین تولیدکنندگان PC به خود اختصاص دهد . در همین سال بود که لنوو اولین گوشی هوشمند خود را به بازار عرضه کرد و در اکتبر ۲۰۱۰ به عنوان چهارمین شرکت فروش یارانه های شخصی در دنیا معرفی شد .

سال ۲۰۱۱، لنوو قراردادی با شرکت NEC برای تولید لپ تاپ منعقد کرد . در آن زمان هشت درصد سهم بازار جهانی به لنوو تعلق داشت .

سال ۲۰۱۲، لنوو به افزایش سهم بازار خود در کشورهای در حال توسعه پرداخت و به این منظور بودجه ی بیشتری را صرف تبلیغات و توسعه ی بازارش کرد . در این سال لنوو موفق شد Stoneware را که یک کمپانی نرم‌افزاری فعال در حوزه پردازش ابری است ، تصاحب کند و فروش ThinkPad را به ۷۵ میلیون برساند.

سال ۲۰۱۳، لنوو توانست بیش از ۵۲ میلیون کامپیوتر شخصی را به بازار عرضه کند . به این ترتیب رکورد فروش رایانه های شخصی در جهان شکسته شد .

سال ۲۰۱۴، قراردادی باعنوان LenovoEMC بین دو شرکت Lenovo و EMC امضا شد . این قرار داد به منظور تولید سرورهای x86 برای SMB ها بود . و به این ترتیب لنوو وارد بازار تولید سرورها شد و به عنوان سومین سازنده ی سرور در جهان مطرح گشت .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.